آیا خودروهای برقی مصون هستند؟

بسیاری از دارندگان احتمالی خودروی الکتریکی به دلیل ناراحتی شاگرد از سو حرکتی آن را پیاده شدن می گذارند؛ اما شماره ای سراسیمه ایمنی خودرو هستند. بوسیله گزارش اتوکار، خودروهای الکتریکی به برهان کاربرد از باتری بسیار قابل اشتعال و پکیج سیستم های برقی ولتاژ بالا، به راحتی می توانند باعث نگرانی خریداران شوند و درک این موضوع آسان است. ولی تو واقعیت، بوسیله لطف طیف وسیعی از امکانات مفید که برای محافظت از سرنشینان و سایر کاربران جاده ای استفاده می شود، خودروهای برقی به اندازه سایر خودروها ایمن هستند. در این مقاله بوسیله فدایی نکات درباره ی امنیت خودروی الکتریکی می پردازیم.آیا خودروهای برقی داخل تصادف ایمن هستند؟

مبدا از همه، باید به خاطر داشته باشید که خودروهای برقی طوری ساخته شده اند تا از همان هنجار نکته سنج طراحی و ساخت مشابه معیار های بنزینی و دیزلی برخوردار باشند. اساساً مهندسان خودرو به همان اندازه که زمان صرف ایمن خلق کردن هرچه بیشتر سایر محصولات می کنند، برای خودروهای الکتریکی حین می گذارند و همان فرایند دقیق را برای آن ها هم انجام می دهند. اکثر تولیدکنندگان معیار های ابتدایی خودروهای برقی خویشتن را دامن تخمین Euro NCAP قرار می دهند و  تقریبا همه آن ها قرین مدل های مجهز بوسیله پیشرانه احتراق تویی با اندازه مشابه، از دیدن عملکرد مورد بررسی و تخمین فراغت می گیرند.

استفاده از سازه های محکم، مناطق گسترده برای دستمالی شدن و کیسه های فضا خیلی درون خودروهای الکتریکی اطمینان مولود می یواش که داخل صورت تصادف تا اینکه المقدور از سرنشینان نگهداری می شود. درحقیقت با وجود جرم اضافه سپرده های باتری و نیاز به جذب انرژی بیشتر که تو اثر برخورد خلق می کنند، جای مناظره دارد که طراحان خودروهای برقی بخاطر دستیابی به ایمنی بیشتر در ثمر مجبورند بیشتر حکم کنند.

 یکی از موارد نگرانی درباره ی خودروی الکتریکی، آتش سوزی است. چند سال پیش موج تصادف خودروهای برقی که بوسیله اتش گیری کامل آن ها می انجامید، باعث ساختن قیام و نگرانی خریداران جدید این خودروها شد. ممکن است فکر کنید که آتش سوزی داخل خودروهای مجهز به پیشرانه ی احتراق داخلی زیاد بیشتر از خودروهای برقی است. درحقیقت به برهان حیات مادهی اشتعال زا قرین سوخت در این خودروها، همه فکر کردن می کنند که گمان آتش سوزی آن ها بسیار اعلی از مدل های برقی خواهد بود؛ اما درون واقع خودروی برقی به همان کمیت حدس دارد بر اثر انفجار دستخوش آتش سوزی شود.

درون صورت بروز بدترین حالت، بزرگ ترین مشکل احتمالی خودروهای الکتریکی، باتری لیتیوم یون است که به عنوان فرار حرارتی شناخته می شود. اساساً اگر یکی از سلول های باتری آسیب ببیند و یکدلی کوتاه شود، حدس اینکه الکترولیت متناسب سوختن در تو آن شعله ور شود، بیشتر و بیشتر می شود؛ زیرا طولانی انرژی ذخیره شده را مصرف می کند و دمای آن را به بیش از ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد می رساند. اگر این گرمای بسیار به سلول های همسایه آسیب برساند، می تواند باعث خلق نفوذ کردن زنجیره ای شود و در نتیجه صدها یا هزاران سلول  داخل آتش سوزی شدیدتری شروع بوسیله سوختن می کنند که دنج شدن آن جاهل ممکن است. در چنین شرایطی باید منتظر بمانیم تا ماده نفوذ کردن دهنده در باتری بسوزد و کامل شود.

این فرایند متجاوز وحشتناک و خطرناک بوسیله نظر می رسد ؛ اما جدیدترین نسل خودروهای الکتریکی بخاطر جلوگیری از این وضعیت مهندسی شده اند. باتری داخل ساختاری مقاوم دربرابر سرگذشت که در پایین ترین حالت ممکن در خودرو انتصاب شده و از مناطق تلاقی احتمالی دور است، کاملا محافظت می شود. بوسیله نشانی مثال، پل استار از دو سازه آلومینیومی تغییرشکل پذیر در دو طرف جلوپنجره مقیاس ۲ خود که اخیرا به بازار عرضه شده، استعمال کرده است. این سازه ها به نشانی بلوک های SPOC (تلاقی جدی از جلو) شناخته می شوند و از برخورد چرخ های جلو با باتری در هنگام تصادف از جلو پیشگیری می کنند.

سلول های جداگانه توسط مواد پیشرفته تغییر فاز تسلط شده اند که به جذب گرما کمک می کنند و خطر گرم شدن متجاوز از حد سلول های اطراف را کاهش می دهند.

با حیات این سیستم های برقی ولتاژ بالا، خودروهای الکتریکی به اقدامات خاصی احتیاج دارند تا اطمینان حاصل شود که سرنشینان و خدمات اورژانس پس از حادثه شوکه نخواهند شد. بسیاری از خودروهای الکتریکی با ولتاژ ۴۰۰ ولت کار می کنند؛ اما پورشه اولین شرکتی بود که تنظیمات ۸۰۰ ولت را مصرف کرد. درون این جنس خودروها، هرگونه تماس با کابل ها یا سیم های آسیب دیده می تواند تهدیدکننده ی زندگی باشد.

خوشبختانه خودروهای برقی دارای جهیز های ایمنی هستند که تو صورت خرابی، باتری را به طور خودکار از مدار خارج و جدا می کنند. هنگامی که حسگرهای مختلف خودرو تشخیص بدهند که تصادفی صورت داده است، فیوزهای مخصوص آتش سوزی منفجر می شوند و کابل های ولتاژ بالا را معادل می کند و به طور مؤثر کامل سیستم برقی خودرو را از فقره می اندازند. بوش، متخصص خودروسازی آلمان، سیستمی توسعه داده است که در هنگام تهییج کیسه هوا، قطعه ی (گوه ی) کوچکی را به داخل کابل هدایت می کند. فقدان صدا در خودروی الکتریکی

مطمئناً فقط سرنشینان خودروهای الکتریکی نگران ایمنی خود نیستند و عابران پیاده و چرخه سواران نیز در این زمینه نگرانی دارند. بوسیله همه ی ما گفته شده است که طی عبور از جاده خواه خیابان، «اسکان کنید، به پرگیر نگاه کنید و بوسیله صداها شنوایی بدهید» و این آخرین اقداماتی است که برای پیشگیری از برخورد با خودروهای الکتریکی بی صدای درون حال نزدیک شدن ایفا می شود. این فقره به ویژه داخل مناطق شهری که سرعت خودرو خیلی زیاد زدودن تا بتواند صدای توسعه عظیم معمول تایر را خلق کند، صادق است.  تحقیقات انجام شده داخل سال ۲۰۱۵ علامت می دهد که خودروهای برقی ۴۰ درصد بیشتر در تصادفات با عابران پیاده دخالت دارند.مقاله های مرتبط:استفاده از مواد منفجره برای افزودن ایمنی در خودروهای برقینگاهی به آزمایشگاه امن و ماجرا خودروهای تسلا

از تاریخچه ۱ جولای ۲۰۱۹ قانونی مقبول شد و حالا زور عرفی است که تمام خودروهای الکتریکی جدید باید دارای شفاف کننده الکترونیکی صدا باشند. اکثر خودروها دارای دو صداساز هستند که معمولاً داخل دنبال سپرهای جلو و عقب انتصاب می شوند و ندا را با فرکانسی مشابه خودروهای حاضر به پیشرانه های احتراق تویی با سرعت مشابه تولید می کنند. این امر به خاص خلال پارک کردن تأثیرگذار است و هنگام فتنه اعطا کردن به خودرو، صدای ضعیفی منتشر می شود تا عابران پیاده و حرکت دورانی سواران داخل پرگیر از حضور خودرو فاتحه شوند.آیا می استعداد خودروی الکتریکی را تحت باران شارژ کرد

چنین سؤالی بسیار معقول است. همیشه به ما گفته می شود كه آب و برق با هم اصلاح ندارند؛ بنابراین طبیعی است نتیجه بگیریم كه خلال باران باران، اتصال نمایان کردن با سیستم برقی ولتاژ بالا، منجر به صدمه خواهد شد. خوشبختانه واقعیت به هیچ اسکناس تحرک دهنده نیست.

دوشاخه شارژ الکتریکی و پریز داخل خودرو با دقت نقشه کشی شده اند تا از تاثیر آب یا ذرات گور بوسیله داخل مدار برقی و سیم کشی اطمینان حاصل شود. ایستگاه های شارژ نیز خود از این نظر ثابت قدم هستند. از همه بنیادی تر، شارژر و جهیز های پردازنده خودروی الکتریکی بسیار پیشرفته هستند و تا زمانی که تعدادی بررسی انجام نشود (از یکسره اینکه داخل اتصالات آب وجود دارد یا نه)، صاعقه بوسیله در خودرو سیلان نمی یابد. به طور خلاصه، می استعداد بدون هیچگاه نگرانی درباره ی آب و هوا، با اطمینان خودروی الکتریکی را به شارژر وصل کرد.بیشتر بخوانید:شاسی بلند برقی آلفا جکس معرفی شدجایزه نقشه کشی خودرو سال بوسیله ابرخودروی برقی لوتوس اوایا رسیدنیسان: با اپل برای تولید خودرو در حال مناظره نیستیمفولکس واگن: از دخول اپل به صنعت خودرو نمی ترسیمشورولت بولت EV و EUV استاندارد ۲۰۲۲ معرفی شد