پابلو پیکاسو چگونه داخل عکاسی به ما دستیار می کند؟

آنتونی اپِس (Anthony Epes) یکی از عکاسانی است که با رسانه های معروفی همچون نقشه ابسکیورا (Atlas Obscura)، سی ا ن ان (CNN)، بی بی سی (BBC) و روزنامه ی عکاسی فرانسه (French Photo Magazine) شرکت کرده است. تو این مقاله، او با مروری به خشکی امدن هفت نقل قول از پابلو پیکاسو، نقاش پرآوازه ی نیم ی اول قرن بیستم، جدیت کرده ارتباطی بین آن ها و عکاسی خلق کردن درنگ. آنتونی اپِس می گوید: قدیم تقلا می کنم از افرادی در کارم الگو بگیرم که در هنر الهام حصه هستند. سعی می کنم ذهنم را برای ادخال ایده های نو بازبگذارم؛ چه ازطریق قرائت کردن آثار یک نویسنده باشد و چه گوش اعطا کردن به اثر یک آهنگ ساز. اخیرا زمان یدکی تو اسپانیا گذرانده ام؛ کشوری که زادگاه پابلو پیکاسو است. پس از بازدید از ملکی ی آثار پیکاسو، درباره ی او متجاوز تجسس کردم. نظری هایش درباره ی چگونگی ایجاد آثار هنری، ذهنم را مبتلا کرد. حال، غرض دارم برخی از آن ها را با شما به پول اعانه بگذارم تا با مطالعه ی آن، شما نیز پیشرفت را داخل عکاسی تجربه کنید.

اگر موافق باشید، مبدا کنیم؛ همان طورکه پیکاسو گفته است: «الهام بود دارد؛ اما ابتدا باید شما را درحال کارکردن روشن کند تا بوسیله سراغتان بیاید».

هنرمند مانند ظرفی است برای پر شدن احساسات و انرژی های متفاوتی که ممکن است از هر کجا بیایند: از آسمان، از زمین، از کاغذی پاره، از شکلی گذرنده خواه از تار جولا.

داخل هرکجا که باشید، از هرچه در اطرافتان هست، کارمایه جذب می کنید. حال، اگر درون وضعیت روحی مناسبی باشید و ذهنتان آمادگی قبض این انرژی را داشته باشد، درنهایت، به خلق ایده های شگفت انگیزی منجر خواهد شد. درون سکوت و آرامش به اطرافتان نگاه کنید. لازم نیست از قدرت تمرکز عجیب و غریبی برخوردار باشید. فقط کافی است اجازه دهید حواستان بین هرآنچه درون اطرافتان است، در روانی باشد. هموار دیگران را تشویق می کنم این نگاه آگاهانه و نکته سنج را به پیرامونشان داشته باشند تا برای خلق کردن ایده های نو یاری شان بطی ء.

هنگامی که این قدرت تمرکز و دانایی را تو خود درس دهید، کمینه کم صاحب دانش و بینش عمیقی دربرابر گیتی اطرافتان می شوید که به انگیزه آن، ذهنتان از رگبار افکار ناچیز اهمیت روزانه ایمن می ماند و درعوض، راهی برای ادخال ایده های تازه مفتوح می شود.

پیکاسو می گوید: «هربار که نفس می کشیم، داستان هایی را به درونمان فرومی بریم که پیرامونمان اتفاق می افتد. این داستان ها گویی ذراتی از زندگی هستند که هرروز در مزرعه ذهنمان کاشته می شوند.»

درادامه، با زومیت همراه باشید تا باهم و با کمک پابلو پیکاسو بوسیله کشف این ادبیات ها برویم.

اگر می توانستیم، مغز و فکرمان را به خشکی امدن بگذاریم و فقط با چشم هایمان ببینیم.

حافظه جای بسیار شلوغی است و هموار اطلاعات بی شماری برای مرتبه بندی در آن حیات دارد. حال، این ذهن شلوغ می تواند خلال عکاسی برایتان دردسرساز شود. تکنیک «دیدن»، یعنی نوظهور گرفتن همه ی سرگرمی های مجرد. همچنین، یعنی چگونه جهان اطرافتان را ببینید و تو لمحه محضر داشته باشید. سعی کنید پیشگاه بیرونی داشته باشید. قلب ما همان جایی است که غریزه ی هنری مان در آن بود دارد؛ جایی است که ایده ی عکس هایمان را فاتحه از آنجا می گیریم.

بازهم به یکسره ی دیگری از پیکاسو اشاره می کنم که می گوید: «این دست هایم هستند که به من می گویند چگونه خاطر کنم». چشم ها و غریزه ی هنری تان می توانند شما را در عکاسی تربیت کنند، نه ذهن پرمشغله ای که بیشتر باعث گمراهی تان خواهد شد.

اگر اسب وحشی را نقاشی کنم، شما در نگاه اول نباید اسب را ببینید؛ بلکه باید آن حساسیت بربریت را ببینید.

اغلب ما به عنوان یک عکاس فکر می کنیم باید عینا همان چیزی را که می بینیم، عکاسی کنیم. البته که باید ببینیم! ولی این چگونه نظر است که جلال دارد و اکثر افراد به آن بی توجه هستند. گاهی اوقات از چیزهایی عکس می گیریم که حسی را درون مان برانگیخته می کنند. ما می بینیم، درک می کنیم و درنهایت خلق کردن می کنیم.

چنانچه می خواهید بدانید قرار است چه چیزی را نقاشی کنید، باید کشیدن را شروع کنید.مقاله های مرتبط:یادگیری عکاسی از نقاشی ۹۰.۳ میلیون دلاری

این همان چیزی است که تو خلق آثار هنری اهمیت دارد. اگر نمی دانید از کجا باید نخست کنید، ناراحت نباشید و فقط اول کنید. مطمئن باشید ایده ها به ذهنتان سرازیر می شوند. نیازی نیست متصل در انتظار رسیدن الهام باشید. دوربینتان را بردارید و بیرون بروید و شروع به عکاسی کنید. ایده ها خودشان شما را واضح می کنند.

هرچه بیشتر تکنیک بدانید، کمتر نگران امتداد ی کارتان خواهید حیات.

این نقل قول به نعوظ خلاصه اعتراف می کند که چرا تدریس تکنیک باعث آسا ن ترشدن کارتان می شود؛ آن غصه منیع هنگامی که ذهنتان خالی از هرگونه خلاقیتی است. این درحالی است که وقتی شما اسباب کارتان را بشناسید، بهتر می توانید با ایده های خویشتن اثری ساختن کنید. به جای اینکه زمانه ها با دوربین عکاسی تان سروکله بزنید، با خرد به اینکه از قبل تکنیک ها را یاد گرفته اید، با خاطر راحت به موقعیتی بروید و با نورسنجی کم قیمت عکاسی کنید که برای عکاسی انتخاب کرده اید.

غلام ابد آن کاری را اجرا می دهم که نمی توانم اجرا دهم تا بتوانم چگونگی عمل آن را یاد بگیرم.

اینکه بتوانیم تو وهله ی نخست، به عمل کارگر خاطر کنیم که هیچگاه چیزی از آن نمی دانیم، فرصت بزرگی برایمان است تا بتوانیم ذهنمان را برای آشنایی با نحو های ناشناخته پرورش دهیم. قدیم سعی کنید تشنه ی تحصیل مطالب متاخر باشید و فقط به آموخته های قبلی تان اکتفا نکنید.

پیکاسو می گوید: «کسی که می تواند، کسی است که فکر کردن می کند می تواند و کسی که نمی تواند، همان کسی است که فکر می یواش نمی تواند.» این قانونی مسلّم و البته بی رحمانه است. دَه سال پیش، فکر نمی کردم روزی بتوانم عکاسی منحوس که به همگی ی نقاط دنیا سفر و تدریس می درنگ و عکس هایش را می فروشد. این ها برایم ناممکن بودند؛ اما الآن در این جایگاه ایستاده ام. این، یعنی اگر به امکان پذیر بودن چیزی فکر کنیم؛ پس، می توانیم انجامش دهیم.

در هنر فقط هدف بنیادی نیست؛ بلکه هر قدمی که بردارید، لخت از کمال مطلوب بوسیله حساب می آید.

هیچگاه زمانی بهتر از همین ثانیه زدودن تا کاری را شروع کنید. پس موافقید که شروع کنیم؟

امیدواریم این مقاله بتواند شما را در ثبت عکس های خلاقانه یاری کند.بیشتر بخوانید:برندگان مسابقه ی عکاسی ستاره شناس سال ۲۰۱۹ اعلام شدندنمای سورئال یخ های شگفت انگیز دریاچه ی میشیگانعکاسی از برقرار ماه دنبال کلیسای ۸۰۰ سالهبرندگان دهمین محک عکاسی Audubon شناساندن شدندتایم لپس های میکروسکوپی؛ دریچه نیکون به دنیای کوچک در حال لول